İstanbul Havalimanı’na aynı anda üç uçak iniş ve kalkış yaptı

İstanbul Havalimanı 3’lü Pist Açılışında Büyük Bir Adım Atıldı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul Havalimanı 3’lü pist açılışında önemli açıklamalarda bulundu. 3’lü pistin İstanbul Havalimanı’na artı bir değer kattığını belirten Uraloğlu, saat 11’de 3’lü pisti resmen başlatacaklarını söyledi. Türkiye’nin yanı sıra Avrupa ve küresel havacılık için tarihi bir adım olan bu uygulamayla Türkiye, ABD’den sonra 3’lü pist uygulamasını hayata geçiren tek ülke olacak. Yolculara daha hızlı ve güvenli ulaşım imkanı sağlayacak olan İstanbul Havalimanı, küresel arenada daha belirgin bir rol üstlenecek.

2002 yılında yaklaşık 34,5 milyon olan yolcu sayısını 2024 yılında 230 milyonun üzerine çıkardıklarını belirten Uraloğlu, bu yıl hedeflerinin 240 milyon yolcuyu aşmak olduğunu dile getirdi. 29 Ekim 2018’de kapılarını açan İstanbul Havalimanı, ülkemizin küresel alandaki vitrini haline gelmiş durumda. Geçen yıl 52 milyonun üzerinde yolcuyu ağırlayan havalimanı, 2023 yılında 76 milyon yolcu sayısına ulaştı. Avrupa’da 2. sırada ve dünyada 7. sırada yer alan İstanbul Havalimanı, kargo ve yük taşımacılığında da önemli bir başarı elde ederek 1,97 milyon ton yük taşıyarak Avrupa’nın zirvesine yerleşti.

“Avrupa’nın En Yoğun Havalimanı”

Bu yılın ilk çeyreğinde yolcu sayısında 190 bin, uçak trafiğinde ise 1500’lük bir artış yaşandığını söyleyen Uraloğlu, havalimanının günlük ortalama 1464 uçuş gerçekleştirerek Avrupa’nın en yoğun havalimanı olduğunu belirtti. Eş zamanlı 3’lü bağımsız pist operasyonuyla İstanbul Havalimanı’nın gücüne güç kattıklarını vurgulayan Uraloğlu, modern toplumların hızlı bağlantılar üzerine şekillendiğine dikkat çekti.

“Rekabetin Fitiini Ateşledi”

Ülkemizin Asya, Avrupa ve Afrika kıtalarının kesişim noktasında bulunduğunu belirten Uraloğlu, coğrafi konumunun hava taşımacılığı açısından önemini vurguladı. 2002 yılında 26 olan aktif havalimanı sayısını 58’e çıkardıklarını dile getiren Uraloğlu, iç hatlarda serbestleşmeyi başlatarak rekabetin artmasına da katkıda bulunduklarını söyledi. 2022 yılının son çeyreğinde başlatılan 3’lü pist projesini titiz bir şekilde hayata geçirdiklerini belirten Uraloğlu, bu çalışmaların sonucunda İstanbul Havalimanı’nın Avrupa’nın en yoğun havalimanı haline geldiğini ifade etti.

Related Posts

Genetik veri devinde kriz: Müşteriler bilgilerini sildirmek için yarışa tutuştu

Kişisel genetik test şirketi 23andMe, iflas koruma başvurusunun ardından büyük bir veri gizliliği kriziyle karşı karşıya. Şirketin geçici üst yöneticisi Joseph Selsavage’ın Kongre’ye bildirdiğine göre, 1.9 milyon kullanıcı, yani tüm müşteri tabanının …

MetaHuman teknolojisine erişmek artık daha kolay

Epic Games gerçekçi MetaHuman karakterlerini, geliştiricilerin projelerine daha kolay entegre etmelerini sağlıyor.

Telefonunuzun şarjı gün boyu bitmesin! İşte en uzun pil ömrüne sahip telefonlar

Akıllı telefon kullanıcıları için pil ömrü, cihaz seçiminde en kritik faktörlerden biri olmaya devam ediyor. Günümüzde telefonların batarya süreleri 20 saate kadar çıkabiliyor ve bu durum, kullanıcıların tercihlerinde belirleyici bir rol oynuyor …

Tıpkı bir krep gibi gözüküyor: Venüs’ün Krep Volkanları’nın sırrı ne?

Gezegenin kavurucu yüzeyinde, ikonik bir hale gelen ve görünümleri sebebiyle zaman zaman doğal olmadığı düşünülen Krep Volkanları’nın sebebi ne?

Türk İHA’sı Kargu dünya sahnesinde! Zırh deliyor

Şirketten yapılan açıklamaya göre, Türk savunma sanayinin öncü şirketlerinden STM, geliştirdiği yenilikçi ve milli sistemlerle uluslararası arenada ihracat başarıları yakalamaya devam ediyor. Değişen harp sahası için modern ve hızlı çözümler …

Nissan fabrikaları kapanıyor mu? Japon otomotiv devi yolun sonuna geldi

Japon otomotiv devi Nissan, ekonomik darboğazın etkisiyle radikal adımlar atmaya hazırlanıyor. Elektrikli araç devrimi, Çinli üreticilerin agresif yükselişi ve küresel talep daralmasıyla sarsılan şirket, Japonya’daki bazı fabrikalarında üretimi durdurmayı planlıyor. Honda’nın birleşme teklifinden vazgeçmesiyle yalnız kalan Nissan, aşırı üretimi azaltmak ve yeniden yapılanmak için fabrikalarını kapatma seçeneğini de değerlendiriyor. Nikkei’nin haberine göre bu kararlar henüz netleşmedi ancak şirketin yüzleştiği zorluklar, otomotiv sektöründe ayakta kalmanın her geçen gün daha da zorlaştığını ortaya koyuyor.