Bakan Bolat: e-Ticaret hacmi 3 trilyon 162 milyon liraya ulaştı

Ticaret Bakanı Ömer Bolat, e-Ticaretin Gelişimiyle İlgili Raporu Tanıttı

Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Türkiye’de e-Ticaretin Görünümü Raporu’nu tanıtmak amacıyla gerçekleştirilen toplantıda konuşma yaptı. Toplantıya Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Genel Müdürü Adem Başar, TOBB e-Ticaret Sektör Meclisi Başkanı Ozan Acar ve çeşitli davetliler de katıldı. Bakan Bolat, e-ihracatın önemine değinerek, “Türkiye’de e-ihracatın toplam ihracattaki payı yüzde 2,9’a yükseldi ve yılda yaklaşık 8 milyar dolarlık bir seviyeye ulaştı. Hedefimiz, 2030 yılına kadar e-ihracatın payını yüzde 10’a çıkarmak ve yaklaşık 30-35 milyar dolarlık bir e-ihracat hacmi elde etmek” şeklinde konuştu.

Sektör Hızlı Büyüyor

Bakan Bolat, e-ticarette bir önceki yıla göre yüzde 61,7’lik bir artış yaşandığını belirterek, “2024 yılında Türkiye’deki e-ticaret hacmi, bir önceki yıla göre yüzde 61,7 artarak 3 trilyon 162 milyon lira seviyesine ulaştı. Perakende e-ticaret ise 2023 yılına göre yüzde 63,7 artış göstererek 1 trilyon 619 milyar liraya yükseldi. Genel ticaret içinde e-ticaretin payı yaklaşık yüzde 19’dur. Bu da gösteriyor ki sektör hızla büyüyor. Aynı zamanda e-ticaret hacmi geçen sene yüzde 15 artarak 90 milyar dolara yükseldi” şeklinde ifade etti.

E-Ticaret İşlem Sayıları Artıyor

Bakan Bolat, e-ticaret yapan işletme sayısının 2024 yılında 600 bine ulaştığını belirterek, “2024 yılında e-ticarette gerçekleşen işlem sayısı 5 milyar 910 milyon adete yükseldi. Perakende e-ticaretteki işlem sayısı da yüzde 10 artarak 1 milyar 850 milyon adet oldu. Bu veriler, e-ticaretin Türkiye ekonomisine olan katkısının giderek arttığını göstermektedir” dedi.

Kadın Tüketicilerin E-Ticaret Katkısı

Bolat, e-ticaret yapan işletmelerin yüzde 27’sinin kadınlar tarafından işletildiğini belirterek, “2024 yılı verilerine göre giyim, ayakkabı ve aksesuar sektörü e-ticarette en büyük paya sahip sektör oldu. Ayrıca giyim, ayakkabı ve aksesuar sektöründeki alışverişlerin yüzde 80’i kadın tüketiciler tarafından gerçekleştirildi. E-ticaretin ülkemizde yaygınlaşması ve her geçen gün artan işlem sayıları, sektörün önemini bir kez daha ortaya koymaktadır” şeklinde konuştu.

TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu ise e-ticaretin, iş dünyasının dijitalleşmesinde önemli bir rol oynadığını vurgulayarak, “Türkiye’nin üretim ve girişimcilik kapasitesini artırmak için e-ticaretin önemi büyük. Bu alanda yapılan çalışmalar, Türkiye ekonomisinin geleceği açısından kritik bir rol oynamaktadır” dedi.

Related Posts

Konut fiyatlarında 4 ayın en yüksek artışı

Konut Fiyat Endeksi (KFE) mayısta aylık bazda yüzde 3,4, yıllık yüzde 32,3 arttı.

Yapı Kredi emekli maaş promosyonuna zam yaptı

Bankaların emekli müşterilerine sunduğu promosyon kampanyaları devam ediyor. Son olarak Yapı Kredi, emekli maaşını bankaya taşıyanlara yönelik nakit promosyon kampanyasını güncelledi. Haziran 2025 itibarıyla geçerli olan bu kampanyayla, emeklilere 27 bin TL’ye kadar ulaşan promosyon fırsatı sunuluyor.

Sigara ve tütün ürünlerine dev vergi zammı hazırlığı

Yeni hazırlanan tasarıya göre, tütün ürünlerine uygulanan vergilerde ciddi artışlar öngörülüyor. 1.000 adet sigara için belirlenen asgari vergi miktarının yaklaşık %139 oranında artırılarak 215 euroya kadar yükselmesi bekleniyor. Kıyılmış tütün …

Merkez Bankası faiz kararını bugün açıklayacak: Beklentiler ne yönde?

Merkez Bankası haziran ayı faiz kararını bugün açıklayacak. Son olarak nisan ayında politika faizi 350 baz puan artırılarak yüzde 46 seviyesine yükseltilmişti.

Manisa’nın zeytin markası konkordato ilan etti

Manisa Asliye Ticaret Mahkemesi, yapılan başvuru üzerine Yeni Ses Gıda’ya 3 ay süreyle geçici mühlet tanıdı. Mahkeme kararında, konkordato sürecine itiraz etmek isteyen alacaklıların ilan tarihinden itibaren 7 gün içinde başvurmaları gerektiği açıkça …

Dev markalardan müşteri deneyimi için önemli iş birliği!

Turkcell, Amazon Türkiye ile önemli bir iş birliğini hayata geçirdi. Dijital kanallar odağında gerçekleşen iş birliği kapsamında, Amazon.com.tr ve Amazon mobil uygulamasında Turkcell’e ait özel bir marka sayfası oluşturuldu. Yapılan açıklamaya göre …