ABD’den kritik düzenleme: Tesla’nın kaza raporlama belası bitiyor mu?

Amerika Birleşik Devletleri Ulaştırma Bakanlığı’ndan Otonom Araç Kazalarıyla İlgili Yeni Düzenleme

Geçtiğimiz hafta Amerika Birleşik Devletleri Ulaştırma Bakanlığı (DOT), otomobil üreticileri ve teknoloji şirketlerinin otonom ve gelişmiş sürücü destek sistemleri (ADAS) donanımlı araçlarının karıştığı kazaları bildirme yükümlülüklerinde önemli bir değişikliğe gittiğini duyurdu.

Eski ABD başkanı Biden döneminde başlatılan orijinal kural, özellikle Seviye 2 olarak sınıflandırılan ve sürücünün sürekli dikkatini gerektiren ADAS sistemlerini kullanan araçların karıştığı belirli kazaların Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi’ne (NHTSA) bildirilmesini zorunlu kılıyordu. Ancak yeni düzenlemeyle birlikte, artık belirli senaryolardaki kazaların raporlanması gerekmeyecek.

Hangi Kazalar Artık Bildirilmeyecek?

Yeni düzenlemenin getirdiği temel değişiklik, bildirim zorunluluğundan muaf tutulan kaza türlerini tanımlaması. Buna göre, araçların çekilmesiyle sonuçlanan kazalar bile, eğer bu kazalarda herhangi bir yaralanma, ölüm, hava yastığının açılması gibi ciddi bir durum yaşanmamışsa veya savunmasız yol kullanıcıları (yayalar veya bisikletliler) kazaya dahil olmamışsa, bildirilmek zorunda olmayacak.

ABD Ulaştırma Bakanlığı yetkililerinin açıklamalarına göre, bu değişikliğin temel amacı, otomobil üreticileri ve teknoloji şirketleri üzerindeki “bürokratik yükü azaltmak” ve raporlama çabalarını en kritik güvenlik olaylarına odaklayarak “güvenliği önceliklendiren ulusal bir standart oluşturmak.” Bu adımın, toplanan verilerin daha verimli analiz edilmesine olanak tanıması hedefleniyor.

Yeni Kararın Tesla Üzerindeki Önemli Etkisi

Bu kural değişikliğinden en çok etkilenecek ve raporlama yükü önemli ölçüde hafifleyecek şirketlerden biri Tesla olarak öne çıkıyor. Zira önceki düzenleme kapsamında, NHTSA’ya bildirilen ADAS ile ilgili kazaların büyük çoğunluğunu Tesla araçlarının karıştığı olaylar oluşturuyordu. NHTSA’nın verilerine göre, Temmuz 2021’den yeni düzenlemeye kadar ADAS donanımlı araçların karıştığı toplam 2.359 kaza bildirilmişti. Bu kazaların yaklaşık %86’sı, yani 2.030 tanesi Tesla tarafından raporlanmıştı.

NHTSA’nın kendi analizleri, Tesla’nın daha önce bildirdiği kazaların yalnızca %12’sinin yeni ve daraltılmış bildirim kriterlerini hala karşılayacağını tahmin ediyor. Bu oran, Tesla’nın ajansa sunması gereken kaza raporu sayısında dramatik bir düşüş anlamına geliyor.

Güvenlik Endişeleri ve Geçmiş Soruşturmalar

Orijinal kuralın uygulamaya konulmasındaki temel amaç, otomobil üreticilerinin otonom ve gelişmiş sürücü destek teknolojilerinin performansı hakkında şeffaflık sağlamasını teşvik etmekti. Ancak, özellikle Tesla’nın Otopilot ve Tam Otonom Sürüş (FSD) gibi yaygın olarak kullanılan Seviye 2 sistemleri nedeniyle yüksek bildirim sayısı, şirketin gelişmiş sürüş teknolojileriyle ilgili güvenlik endişelerinin ve kamuoyu odağının merkezine yerleşmesine neden oldu. NHTSA, geçmişte bu sistemlerin karıştığı birçok kazayı derinlemesine incelemeye almış ve soruşturmalar yürütmüştü. Yeni kural, bu tür daha az ciddi sonuçlu olayların kamuoyu nezdindeki görünürlüğünü azaltabilir.

ABD Ulaştırma Bakanlığı’nın bu son düzenlemesi, otonom ve ADAS teknolojilerinin güvenliği hakkında veri toplama sürecini yeniden şekillendiriyor. Amaç, ajansın ve sektörün en kritik güvenlik olaylarına odaklanmasını sağlamak olsa da, bu değişikliğin şeffaflık üzerindeki potansiyel etkisi ve hızla gelişen otonom sürüş teknolojisi alanındaki veri toplama standardını nasıl etkileyeceği sektörde ve kamuoyunda tartışılmaya devam edecektir.

Related Posts

Genetik veri devinde kriz: Müşteriler bilgilerini sildirmek için yarışa tutuştu

Kişisel genetik test şirketi 23andMe, iflas koruma başvurusunun ardından büyük bir veri gizliliği kriziyle karşı karşıya. Şirketin geçici üst yöneticisi Joseph Selsavage’ın Kongre’ye bildirdiğine göre, 1.9 milyon kullanıcı, yani tüm müşteri tabanının …

MetaHuman teknolojisine erişmek artık daha kolay

Epic Games gerçekçi MetaHuman karakterlerini, geliştiricilerin projelerine daha kolay entegre etmelerini sağlıyor.

Telefonunuzun şarjı gün boyu bitmesin! İşte en uzun pil ömrüne sahip telefonlar

Akıllı telefon kullanıcıları için pil ömrü, cihaz seçiminde en kritik faktörlerden biri olmaya devam ediyor. Günümüzde telefonların batarya süreleri 20 saate kadar çıkabiliyor ve bu durum, kullanıcıların tercihlerinde belirleyici bir rol oynuyor …

Tıpkı bir krep gibi gözüküyor: Venüs’ün Krep Volkanları’nın sırrı ne?

Gezegenin kavurucu yüzeyinde, ikonik bir hale gelen ve görünümleri sebebiyle zaman zaman doğal olmadığı düşünülen Krep Volkanları’nın sebebi ne?

Türk İHA’sı Kargu dünya sahnesinde! Zırh deliyor

Şirketten yapılan açıklamaya göre, Türk savunma sanayinin öncü şirketlerinden STM, geliştirdiği yenilikçi ve milli sistemlerle uluslararası arenada ihracat başarıları yakalamaya devam ediyor. Değişen harp sahası için modern ve hızlı çözümler …

Nissan fabrikaları kapanıyor mu? Japon otomotiv devi yolun sonuna geldi

Japon otomotiv devi Nissan, ekonomik darboğazın etkisiyle radikal adımlar atmaya hazırlanıyor. Elektrikli araç devrimi, Çinli üreticilerin agresif yükselişi ve küresel talep daralmasıyla sarsılan şirket, Japonya’daki bazı fabrikalarında üretimi durdurmayı planlıyor. Honda’nın birleşme teklifinden vazgeçmesiyle yalnız kalan Nissan, aşırı üretimi azaltmak ve yeniden yapılanmak için fabrikalarını kapatma seçeneğini de değerlendiriyor. Nikkei’nin haberine göre bu kararlar henüz netleşmedi ancak şirketin yüzleştiği zorluklar, otomotiv sektöründe ayakta kalmanın her geçen gün daha da zorlaştığını ortaya koyuyor.